سلامت

داروی جایگزین… برای حیوانات ما هم

داروی جایگزین… برای حیوانات ما هم

داروی جایگزین… برای حیوانات ما هم

Les médecines douces... pour nos animaux aussi

بیشتر صاحبان حیوانات خانگی از داروهای جایگزین برای درمان و/یا آوردن موارد بیشتر استفاده می کنند. آرامش برای همراه خود اگر ثابت شود که اینها پشتیبانی خوبی دارند، با این حال باید مراقب خوددرمانی بود، زیرا محصولات مورد استفاده در طب جایگزین حاوی مواد فعالی هستند که در صورت عدم استفاده صحیح می توانند خطرناک باشند.

در چه صورت از داروهای جایگزین برای حیوان خود استفاده کنید؟

جایگزین داروها را می توان برای حیوانات ما ابتدا به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کرد تا سلامت آنها را تا حد امکان حفظ کند و از آسیب شناسی های خاص جلوگیری کند.

در یک زمینه درمانی، آنها می توانند مکمل درمان های مرسوم باشند و/یا در صورت ناکارآمدی درمان های دوم، جایگزینی ارائه دهند.

طب جایگزین شامل تمام درمان های به اصطلاح طبیعی (فیتوتراپی، رایحه درمانی، الیگوتراپی، زنبورداری، فلورتراپی، استئوپاتی و غیره) است که هدف آنها بهبود طبیعی است. و توسط خود شخص با استفاده از منابع طبیعت و در نتیجه منابع ارگانیسم ما.

این همان اصل طبیعی بیماری است که توسط WHO تعریف شده است. مجموعه‌ای از روش‌های مراقبتی با هدف تقویت سیستم دفاعی بدن با استفاده از ابزارهای طبیعی و ارگانیک.

طبیعت‌درمانی حیوانی بر اساس همان اصولی است که طبیعت‌درمانی انسان است.

فیتوتراپی

فیتوتراپی به درمان درمانی بر اساس عصاره های گیاهی و مواد موثره طبیعی، با هدف از درمان، تسکین یا پیشگیری از یک بیماری است. مزایای زیادی برای حیوانات دارد: ارزانتر از داروهای دامپزشکی است، عوارض جانبی ندارد و در صورت استفاده صحیح تقریباً خطر مصرف بیش از حد را ندارد.

به طور عمده برای اختلالات زیر استفاده می شود: مشکلات گوارشی، اختلالات پوستی، اختلالات رفتاری، درد مفاصل، انگلی و اختلالات گوش و حلق و بینی.

گیاهان به اشکال مختلف استفاده می شوند: دمنوش های گیاهی، EPS (عصاره های مایع گیاهان تازه استاندارد شده)، جوانه ها و غیره. تمام گالنیک ها را می توان در حیوانات ما استفاده کرد: کپسول، قرص، شربت یا تنتور مادر.

EPS، عصاره‌های گیاهی استاندارد شده ترجیح داده می‌شوند زیرا برخلاف تنتورهای مادر، فاقد الکل هستند. بنابراین برای سگی که از آرتروز رنج می‌برد، می‌توان EPS مبتنی بر انگور فرنگی سیاه، دم اسب و گزنه را به عنوان یک درمان 3 هفته ای تجویز کرد.

رایحه درمانی

رایحه درمانی شاخه ای از گیاه درمانی است که شامل استفاده از روغن های ضروری است. اسانس یک عصاره مایع و معطر است که عموماً از طریق تقطیر با بخار گیاه به دست می‌آید.

این روغن‌ها را می‌توان در حیوانات استفاده کرد، اما باید مراقب بود زیرا آنها استفاده از آن با آنچه برای انسان توصیه می شود متفاوت است. توصیه می شود به روش های مصرف، اقدامات احتیاطی برای استفاده و موارد منع مصرف خاص برای هر حیوان احترام بگذارید.

در هر صورت، آنها برای باردار و توصیه نمی شوند. ماده های شیرده و در توله ها. علاوه بر این، در گربه هایی که در معرض خطر تشنج، نارسایی کبدی یا دیسترس تنفسی هستند، ممنوع است.

در سگ ها و اسب ها، روش های تجویز می تواند انجام شود:

– از طریق پوست: با رقت تا 2% برای لوازم آرایشی (ضد چیپس، شامپوهای ضد سبوره و غیره) یا در 4، 5 یا 6 درصد برای التیام یا اصطکاک مفصل.

مثال: روغن شفابخش برای سگ برای بطری 100 میلی لیتری:

  • 6 میلی لیتر اسانس اسطوخودوس واقعی
  • 6 میلی لیتر اسانس سیستوس لادانیفر
  • 88 میلی لیتر روغن هسته زردآلو

– توسط انتشار اتمسفر: با پخش در زمانی که سگ در اتاق نیست و سپس حداقل 20 دقیقه تهویه می شود.

– از طریق خوراکی: به طور کلی باید از مصرف آن خودداری کرد مگر اینکه این روش تجویز توسط متخصص آروماتراپی نظارت شود. به ویژه در مورد کرم ها یا عفونت های گوارشی نشان داده می شود. از نظر گالنیک، کپسول ها ترجیح داده می شوند.

تکنیک های دستی

L استئوپاتی، طب سوزنی، ماساژ همه تکنیک های دستی هستند که می توانند در حیوانات استفاده شوند. همچنین توصیه می شود سالی یک بار با یک استئوپات سگ مشورت کنید.

در طب سوزنی می توان از نکات کلاسیک برای تسکین درد سگ و ایجاد آرامش برای او استفاده کرد. دو تا چهار جلسه در سال، عمدتا در طول تغییرات فصلی، نشان داده شده است. با این حال، با توجه به پیچیدگی دستکاری، به ندرت تمرین می‌شود: سگ باید برای چند دقیقه بی حرکت و آرام بماند.

همچنین می‌توان به آن متوسل شد. ماساژور سگ سگ ها نیز مانند انسان ها به لمس حساس هستند. هنگامی که او ماساژ می گیرد، اگر ماساژ به درستی انجام شود، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر فیزیولوژیکی برای او مفید است. مراقب باشید زیرا هر کسی نمی تواند یک سگ را ماساژ دهد: این یک نوازش ساده نیست، بلکه مجموعه ای از تکنیک های دستی است که باید توسط یک متخصص آموخته و انجام شود و در خطر آسیب رساندن به سگ است.

خوددرمانی نکنید

طب جایگزین یک جایگزین جالب برای درمان یا تسکین حیوان شما به روشی متفاوت است. با این حال، برای استفاده از محصولات مناسب و به کارگیری روش های مناسب، باید از قبل تشخیص داده شود.

در همه موارد، باید از خوددرمانی اجتناب کرد و در صورت بروز ناگهانی علائم یا تظاهر مزمن، رفلکس “دامپزشکی” را داشت. /p>

100 % خوانندگان این مقاله را مفید یافتند شما چطور؟

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا